.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحريم ها باعث پويايي صنعت مي شود


نايب رئيس انجمن صنفي گاز مايع كشور گفت: تحريم كشورهاي استكباري عليه ايران، عامل تحرك و پويايي صنعت و توليد داخلي كشور شده است.

به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، حميد باقري با بيان اين مطلب افزود: در شرايطي كه ايران امروز به كشوري پيشرفته، قدرتمند و مستقل تبديل شده است و در تحولات جهاني تاثيرگذار به شمار مي‌رود، شايد چنين تصور شود كه ايران به دليل تحريم اقتصادي ضرر كرده، اما تجربه نشان داد كه تحريمها موجب سرعت بيشتر كشورمان در مسير توسعه و خودكفايي شده است.
وي افزود: اين خودكفايي به ويژه در صنايع داخلي و با توجه برنامه‌هاي توسعه و تأكيد دولت مبني بر به كارگيري توانمندي داخلي و حركت به سمت بومي سازي صنايع بيشتر نمايان است.
نايب رئيس انجمن صنفي گاز مايع كشور خاطرنشان كرد: همان گونه كه در 33 سال بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در تمام زمينه‌هاي نظامي، اقتصادي و سياسي رشد و شكوفايي چشمگيري اتفاق افتاده كه همواره موجب خشم سران سلطه را فراهم آورده و آن ها را وادار به اعمال اقدام‌هاي ناشيانه‌اي همچون تحريم اخير نموده است.
وي افزود: به طور خلاصه مي توان گفت آمريكا با اين حركت، در واقع شركتهاي خود را از بازارهاي ايران تحريم كرده است و ايرانيها با درايت و برنامه‌ريزي اصولي اين تهديد را به يك فرصت تبديل خواهند كرد.
باقري در مورد تمهيدهاي مقابله با تحريم كنوني و آتي گفت: با پيروي و الگوپذيري از راه و روش و تفكرات حضرت امام خميني (ره) و در راستاي تحقق شعار \"ما مي توانيم \" بايد عزم و اراده صنعتگران كشور ، تكيه بر توانمندي داخلي باشد و با اتكا بر آن زمينه رشد و ارتقاء صنعت را مهيا سازند.
وي افزود: داشتن انرژي هسته‌اي نقطه عطف ايستادگي ملت ايران در مقابل تحريم است كه در دنياي امروز كشورهاي در حال توسعه براي حفظ و بقاي خود چاره‌اي جز دستيابي به دانش هسته‌اي ندارند. زيرا به دليل محدود بودن منابع انرژي لازم است از انرژي‌هاي تجديدپذير و فناوري هسته‌اي در سطح وسيعي استفاده شود.
نايب رئيس انجمن صنفي گاز مايع كشور افزود: از اين رو ايران اسلامي به طور يكپارچه براي رسيدن به اين حق مسلم خود قاطعانه ايستاده است و در برابر سنگ اندازي آمريكا و كشورهاي اروپايي تا تحقق خواسته بر حق خويش مقاومت مي‌كند. بديهي است در اين مسير نيز سردمداران ساخت سلاح‌هاي هسته‌اي براي محروم نگاه داشتن كشورها از هيچ توطئه‌اي فرو گذار نباشند و به راحتي امتيازي را واگذار نكنند تا همچنان بتوانند به غارت بيشتر منابع انرژي ارزان منطقه ادامه دهند.
وي افزود: در 4 ساله اخير دولت با هوشياري توانسته است ايران اسلامي را در دنيا به عنوان يك كشور قدرتمند در همه زمينه ها معرفي كند و دنياي سرمايه داري و قدرت‌هاي زر و زور و تزوير را به هراس اندازد. در اين ميان براي مقابله با تحريم هاي اقتصادي حركت مؤثري رخ داده است، از جمله تدوين و اجراي برنامه هاي اصولي و حمايتي از صنايع با پرداخت وام و تسهيلات بانكي با سود كم و با شرايط كه تأثير بسزايي در بر داشته است و يقينا ادامه حيات اين صنايع براي حضوري مقتدرانه‌تر در صحنه مقابله با مستكبران و از طرفي ارائه خدمت‌رساني به مردم، تداوم و گسترش حمايت‌هاي اثربخش دولت را طلب مي‌كند.
باقري گفت: از برنامه‌هايي كه در دولت براي صنايع انديشيده است، استفاده از توانمندي داخلي و حركت به سوي بومي سازي صنايع است كه در صورت تحقق كامل اين طرح صنعت كشور شكوفا شده و توانمندي هر استان مشخص مي شود. مضاف بر اينكه صنايع كوچك تبديلي، صنايع پيشرفته هوا فضا، الكترونيك، صنايع نظامي و دفاعي كشور، نفت، گاز، پتروشيمي، نيروگاه ها و بسياري از صنايع كوچك و بزرگ جايگاه واقعي خود را مي يابند.
نايب رئيس انجمن صنفي گاز مايع كشور در مورد نقش صنعتگران كشور در مقابله با تحريم‌هاي نظام سلطه ياد آور شد: در فرمايشات مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و در پيام‌هاي نوروزي ايشان خط مقابله با تهاجم دشمنان ددمنش جمهوري اسلامي به خوبي ترسيم شده است، از جمله \" اتحاد ملي، انسجام اسلامي \" و \"اصلاح الگوي مصرف \" و \"همت مضاعف، كارمضاعف \" بهترين نمونه هايي است كه تبعيت از آنها و در سرلوحه قرار دادن اين رهنمودها نقش مهمي را در مقابله با تحريم هاي نظام سلطه و قطع وابستگي كامل ايفاء مي نمايد. وي افزود: صنعتگران كشور نيز موظفند همسو با سياست هاي نظام، نقاط قوت خود را تقويت بخشيده و مانع نفوذ بيگانگان از محل هاي ضربه پذير باشند و در اين راستا بايد تمامي مساعي خويش را به كار بسته و از هيچ كوششي فرو گذار نكنند.
باقري در مورد هزينه ايستادگي ملت در 4 سال گذشته مقابل زياده خواهي‌هاي نظام استكبار گفت: بديهي است دفاع از استقلال كشور و ايستادگي در برابر زياده خواهي مستكبران جهان كه از مطالبات به حق ملت ايران است، هزينه‌هايي را هم به دنبال داشته باشد و تحريمها موجب سرعت بيشتر كشورمان در مسير توسعه و خودكفايي شده است و بي شك هرچه دامنه تهديدات و فشار سلطه گران بيشتر باشد، حركت رو به توسعه كشورمان نيز دو چندان خواهد شد.
باقري افزود: رشد صنايع در دولت‌هاي نهم و دهم جهشي بوده، كه بيانگر آنست كه اعمال اين قبيل تحريم‌ها نه تنها هيچ اثر و خللي در اراده پولادين ملت هميشه در صحنه ايران اسلامي نداشته ، بلكه آنان را براي دستيابي به افق دوردست و متعالي خود مصمم تر مي سازد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.